skip to Main Content
I Dialog Med En Regnskapsfører.

I dialog med en regnskapsfører.

Hvor mange ganger har du opplevd at du ikke har en god dialog med din regnskapsfører? Du føler at dere snakker forbi hverandre? At de ikke hører på deg og du ikke helt forstår hva de snakker om?

Kommunikasjon er derfor nøkkelen til en god kundeopplevelse!
Som profesjonell coach har jeg deltatt på flere møter mellom regnskapsførere og kunder.

Jeg har funnet ut at det er forskjellige typer kunder. Kanskje du kan kjenne deg igjen i en av dem?

En type som har gode kunnskaper om regnskap og økonomi.

 

Den andre typen synes at regnskap og tall er vanskelig fag, er nysgjerrig og vil lære mer.

 

Den tredje typen er litt skeptisk til å ta i bruk ny teknologi.

 

Den fjerde typen forstår lite av regnskap og vil helst ikke ha noe med regnskap å gjøre. De føler seg «litt dum» og tør ikke å stille «dumme spørsmål».

 

DigiTALL Midt-Norge har et stort fokus på kommunikasjon. Det er veldig viktig for DigiTALL at de forstår sine kunder. Når regnskapsførere forstår kundens behov, kan de bedre tilrettelegge informasjon som gis, og gi en bedre kundeoppfølging og kundeopplevelse.

Finn Schløsser-Møller sier: «Kommunikasjon er veldig viktig del av arbeidet. For å oppnå suksess med regnskap er det viktig å tenke på fag , psykologi og kommunikasjon. «

Derfor bruker digiTALL Midt-Norge en profesjonell coach på interne møter, og møter med kunder i implementeringfasen. De fokuserer på en god dialog med fokus på raske avklaringer og tilbakemeldinger. Da oppnår de et mer effektivt samarbeid. Ved å spørre hva kunder forstår, eller ikke forstår, blir det mindre misforståelser. Man skaper bedre relasjoner og mer tillit til hverandre.

For meg er det veldig viktig at regnskapsførere forstår sine kunders utfordringer, vet hvor «skoen trykker» og er dyktig ikke bare i fag, men også i formidling av informasjon. Når man tør å spørre om ting – unngår man misforståelser. En god dialog og felles forståelse er utrolig viktig når man samarbeider med kunden om å skape gode resultater.

Derfor er forbedring av kommunikasjon mellom regnskapsfører og kunder en prosess som det hele tiden må jobbes med internt.

Jobben slutter aldri – for å skape en god kundeopplevelse.

Larisa Schløsser-Møller, coach – larisa.no